خط الراس تیزکوه و اتابک، ورسک

ارسال شده در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۳ توسط آرمین ارجمندیان

طی هماهنگی دوستان بامدادانی که تجهیزات زمستانه رو داشتند، ۳ نفر اعلام آمادگی کردند تا خط الراس تیزکوه و اتابک رو از زیر پل ورسک پیمایش و شب را در چال میش سپری و فردای روز بعد قله قدمگاه رو صعود و از شورآب به سمت منزل برگردیم.

برنامه قرار بود از بامداد جمعه ساعت ۳صبح آغاز شود که از همان ابتدا بدلیل خرابی ماشین، در ساعت ۵.۳۰ صبح شروع به پیمایش کردیم. اواخر هلی دره در دمای منفی ۵درجه صبحانه رو خوردیم و بعد از ۶ساعت پیمایش در برف به قله سرخ نی رسیدیم و بترتیب قلل مال بمرد و تیز کوه رو هم رفتیم. و به سرعت به سمت قله اتابک حرکت کردیم.بدلیل باد شدید و سرد، نتونستیم ناهار بخوریم و تجدید قوا کنیم. برف هم زیاد شده بود و سرعت ما با کوله های سنگین، کند شده بود.

بدلیل کوتاه بودن روز و دیر حرکت کردن ما، زمان روز رو از دست دادیم و در ۴۰متری قله اتابک، سرپرست برنامه تشخیص داد تا ادامه راه بدلیل نداشتن روشنایی، سردی هوا، باد شدید، به صلاح نیست و نمیشود به چال میش رسید. همانجا چادر را برپا کردیم و ادامه برنامه که صعود به قله قدمگاه بوده، منتفی گردید و در چادر تصمیم گرفتیم از مسیری دیگر، البته بعد از صعود کامل قله اتابک، به جاده برگردیم. و در صبح روز بعد، همین تصمیم را عملی کردیم و به خوبی و خوشی و شادی به این برنامه خاتمه دادیم و دوستی ها رو محکمتر کردیم.

راهنمای مسیر رفت: حامد علی نسب
راهنمای مسیر برگشت: محسن آرام نژاد
سرپرست: آرمین ارجمندیان

۱۶ دیدگاه در “خط الراس تیزکوه و اتابک، ورسک”

• مهدخت اخوین

از دیدن عکس ها لذت بردم و امیدوارم همیشه در کنار هم در مسیر قله ها باشین.

فرشاد

خسته نباشید .
    مرسی بابت شریک کردنمون تو دیدن عکسها و توضیحات خوب در وصف روز برنامه . تشکر .

• هدایت

به افتخار بچه های گل بامدادان… خسته نباشید بچه ها… همیشه موفق و پیروز باشید 🙂

• محسن آرام نژاد

ممنون آرمین جان ، امیدوارم با دیدن عکس وگزارش این برنامه ها بچه های گروه بیشتر تو فکر آماده شدن برای برنامه های زمستانه باشن

• آرمین ارجمندیان

خواهش دوست من. منم همین آرزو رو برای گروه دارم. پیشرفت همراه با آموزش

محسن خان

بسیار عالی.لذت بردم از دیدن عکس و صعودتون 🙂

• مهدی گلی طبری

عالی بودین بچه ها لذت میبرم از گزارش وعکس های صعودتون 🙂

• مریم

سلام عکسها واقعا زیبا بود. ممنون از توضیحتون واقعا خوب بود. موفق و سربلند باشید.